FISCHER

En østrigsk familievirksomhed

Fischer Sports GmbH blev grundlagt i 1924 af vognmager / svend Josef Fischer i en beskeden trælade der er at finde Ried im Innkreis Østrig, hvor det globale hovedkvarter stadig ligger. Josef Fischer, der stræber efter at nå sine mål, udvider virksomheden ved enhver lejlighed, og langsomt blev Fischer mere efterspurgt. I dag er Fischer Sports GmbH den globale leder inden for nordisk skiløb og blandt verdens førende mærker inden for alpint skiløb, kendt for innovation og banebrydende teknologi. Fischers vision er at være skiløberens foretrukne brand, med produkter der er skabt til unikke øjeblikke og nye niveauer af individuel præstation. Fischer beskæftiger 1.500 personer, der alle deler en passion og dedikation til snesporten. Fischers mission er at gøre det muligt for atleter at nyde deres passion og udvikle sine kompetencer til næste niveau, ved at tilbyde de mest pålidelige og brugervenlige produkter.

MONS ROYALE

Et produkt af bjergene

Mons Royale er født i New Zealands bjerge og laver højtydende merino-beklædning. Hannah og Hamish Acland startede Mons Royale i 2009. De kom begge fra gårde lokaliseret i High Country og havde en naturlig forkærlighed for merinould og de bjerge, hvor ulden dyrkes i. Hamishs skiløb og Hannahs designbaggrund kombineret med deres landbrugsrødder har givet Mons Royale en unik platform at skabe brandet fra - som inkluderer deres forkærlighed til adrenalin og eventyr. I dag fortsætter Hannah med at lede brandets designretning med Hamish som CEO. Teamet på to er vokset til over 40 fordelt på tre kontorer. Vancouver, Innsbruck og Wanaka. Mærket forhandles i over 500 butikker verden over. Mons Royale samarbejder med verdens bedste inden for uldindustrien, hvilket sikrer kvalitet, dyrevelfærd og planeten i fokus. Mons Royale – Made by Mountain

KJUS

Førsteklasses innovativt sportstøj

Den alpine skiløber Lasse Kjus, havde ikke tænkt sig at ændre skitøjsindustrien. Han mente blot, at funktionalitet og ydeevne var vigtigere end mode og design, når man skulle klare sig en hel dag på bjerget. Det viste sig, at hans ønske om funktionelt tøj ikke bare udfyldte et hul, men også skabte et brand. Kjus-brandet blev lanceret i 2000 med en lille skikollektion, der var målrettet premium-skibutikker over hele verden. Denne strategi viste sig at være succesfuld, fordi de udvalgte butikker alle fokuserede på et højt niveau af kundeservice og var i stand til at forklare de mange fordele ved Kjus-produkterne. I de følgende år udvidede Kjus sin forretning, fandt investorer og udviklede sine produktlinjer, hvilket dannede Kjus-brandet, som vi kender det i dag. I sommeren 2019 blev KJUS opkøbt af Acushnet Company, der ejer en række high-end golfmærker, og ledes nu fra det nordamerikanske hovedkvarter i Boulder, Colorado, og satellitkontoret i Risch-Rotkreuz, Schweiz. KJUS er udviklet til folk med en aktiv livsstil, og brandet laver førsteklasses innovativt sportstøj, til den passionerede udøver.

LEKI

Kvalitets stave og handsker for alle

Karl Lenhart grundlagde LEKI i 1970. Fra sine erfaringer med at bygge fly, vidste han hvordan man bearbejder aluminium og andre metaller. Han tog de råmaterialer og skabte sine første skistave, som han efterfølgende begyndte at sælge i 1970, under navnet LEKI. Den store succes fra LEKI skistavene, gjorde at Lenhart 3 år efter udvidet sit katalog til at indeholde langrendsstave. Den store succes blev ved, og i 1997 byggede LEKI sit nye hovedkvarter, i 1998 kom LEKI med det revolutionerende Trigger System, der tog markedet med storm, der kort efter skabte den første LEKI handske. Siden den dag har virksomheden vokset sig større, til i dag at være en global virksomhed der sælger stave, handsker og tilbehør dertil. Med seks kerneværdier i entusiasme, innovation, kvalitet, partnerskab, ekspertise og ansvarlighed, yder LEKI højkvalitetsprodukter, med fokus på en kombination af sikkerhed og komfort.

YETI

Build for the Wild

YETI Coolers blev grundlagt af brødrene Roy og Ryan Seiders i 2006. De to brødre havde en simpel mission, de ville lave en køletaske man ville bruge hver dag. Den almene naturelsker blev frustreret over den lave kvalitet der var at finde, og de to brødre skabte Yeti som et svar dertil. Med fokus på innovation og førstehåndsoplevelser, startede de deres mission i at bygge og producere den bedste køletaske i verden. Køletasken skulle være brugbar for den store naturelsker og ikke til rabatjægeren. Køletasken skulle kunne tage de tæsk den ville få gennem en dag. En køletaske der simpelthen ikke kan gå i stykker. Yeti produkterne er der for dig, når du har mest brug for dem, om det er en ekspedition ind i den vilde natur, eller jagten efter fisk på havet, eller blot når du skal sidde i haven med vennerne. Den originale Yeti køler er blevet en stor succes indenfor high-end jagt, fiskeri, naturelskere, strandgæster og vandsportsudøvere. I dag er der et bredt produktkatalog at finde hos YETI, der variere fra køletasker, termokopper, tasker, hundeskåle, opbevaring og outdoor tilbehør.

Det hele har en ting tilfælles. They're build for the wild.

SCHÖFFEL

200 år med funktionelt tøj

Schöffels historie strækker sig over mere end 200 år, historien består af lykketilfælde og uheldige scenarier. Kort efter at virksomheden blev grundlagt blev stifter Georg Schöffels søn Josef sendt i krig. Gennem krigen var den unge Josef fra Schwabmünchen så heldig at redde livet af bayerske kronprins Ludwig. Det gjorde at kronprinsen, stod i en livsvarig gæld til Josef. Josef fik kronprinsen til at investere i sin mobile strømpehandel, som hjalp brandet med at vokse. Efter Anden Verdenskrig findes den uheldige side af familien. Ludwig Schöffel, den udpegede arving til firmaet døde i Rusland, så den yngre bror Hubert Schöffel overtager hans plads, og realiserer drømmen om at bygge og åbne en moderne tøjbutik. I dag er brandet over 200 år gammelt, men stadig fyldt med nye ideer. Tradition og mode er ikke to modsætninger for Schöffel, det er fundamentet for deres succes. Schöffel fokuser på at være åben for det nye, at skabe trends i stedet for at følge dem, med et fokus på ansvarlighed og holdbarhed, er deres produkter at finde internationalt, men stadig med fokus på det grundlæggende værdier fra Schwabmünchen – Schöffel går sin egen vej.

UVEX

Den bayerske leder inden for innovation

Uvex’ virksomhedshistorie har været formet af den innovative udvikling. Fra de første sikkerheds- og skibriller i 1930'erne og de første anti-dug skibriller i 1964 (uvex champion) til udviklingen af de letteste industrielle sikkerhedsbriller der var at finde i 2006, har uvex bevist sin imponerende innovative styrke igen og igen. Aktuelle løsninger som den revolutionerende variotronic®-teknologi til ski- og cykelbriller eller det nye i-gonomics-produktsystem, der kombinerer traditionelle sikkerhedsfunktioner med ergonomi, understreger uvex' krav om at være førersædet inden for innovation i sport og industriel sundhed og sikkerhed. På trods af den store succes, er Uvex stadig at finde hvor det hele startet i Tyskland. Ud over hovedkvarteret i Fürth ligger størstedelen af uvex' produktionsanlæg her 90 år senere stadig i Tyskland eller andre steder i Europa.

ONE WAY

Well-known supplier of ski poles and accessories

I 2004 blev One Way grundlagt I Finland, og har siden 2018 været under paraplyen af Fischer Sports. One Way har stadig en stærk forbindelse til sine skandinaviske rødder. Et enestående, rent design og bemærkelsesværdigt succes i langrendsskiløb. En stærk forbindelse med vinter og udendørs aktiviteter har siden begyndelsen karakteriseret brandet One Way.

BOOTDOC

Specialist for customized athletic footwear

BOOTDOC er specialist i Power Fit-strømper og i skræddersyet sportsfodtøj. BOOTDOC laver individuelle løsninger, der garanterer fremragende komfort og ydeevne, når man dyrker sport. Det, der adskiller BOOTDOC, er, at de tilbyder de mest innovative måder til at analyserer og udvikle, der er designet til at opfylde behovene hos hver enkelte kunde. Atleter, der dagligt udfordrer sig selv, mens de leder efter fremskridt inden for udvikling og teknologi. BOOTDOC stræber efter at være en del af denne rejse ved at støtte deres fødder og udvikle værktøjer, så de kan forbedre deres præstationer.